Základní škola Nepomuk

Aktuality

Písnička už zkouší

Vloženo 10.11.2017

Školní pěvecký sbor se už připravuje na svá veřejná stoupení, která členky a členy sboru v blízké budoucnosti čekají. Snímky představují sbor, který nacvičuje pod vedením p. uč. Mgr. Dany Králové a za klavírního doprovodu Mgr. Alice Baumrukové Kotylové ve školní aule písně, které při veřejných vystoupeních zazní.

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Prodej na novém místě

Vloženo 10.11.2017

Konečně byl zahájem prodej svačinek pro žáky. Po kontrole Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje musel být prostor ve vestibulu školy přepažen příčkou vyhovující požárním předpisům. Tím jsme přišli o místo, kde se několik let prodej realizoval. Náhradní prodejničkou se stala malá dosud velmi málo využívaná místnost na chodbě mezi vestibulem a tělocvičnou. Jak je z fotografií zřejmé, zájemci si cestu k novému prodejnímu našli velmi brzy.

Druháci na výlovu

Vloženo 10.11.2017

Děvčata a kluci z druhých tříd se spolu se svými třídními učitelkami vypravili do Dvorce, aby byli svědky výlovu dvoreckého rybníka. V době, kdy se k rybníku nechali dovézt autobusem, už byla práce rybářů v plném proudu. Děti viděly, jak se ze zatažené sítě dostávají do koryta, kde je podle druhů i velikosti rybáři třídí a dávají do kádí. Odtud potom vytříděné ryby putují do přepravních nádržích umístěných na nákladních autech, která je převezla do nádrží v sádkách. Podle ohlasu dětí byla návštěva výlovu vánočních kaprů zajímavou podívanou. Pan Peřina z blízkých sádek ukázal dětem jednotlivé druhy vylovených ryb, vysvětlil, jak se ryby při výlovu soustředí v sítí a také zdůvodnil, proč se kapři musí několik týdnů před vánočními svátky z rybníků vylovit a převézt na sádky.

Fotografie naleznete ve fotogalerii.

Volby do školské rady při Základní škole Nepomuk

Vloženo 08.11.2017

Školská rada ZŠ Nepomuk skončila své tříleté volební období říjnovou schůzkou. Všem členkám a členům bych chtěl touto formou poděkovat za čas, iniciativu, nápady, podněty a práci, kterou během svého tříletého působení ve ŠR odvedli.

Při třídních schůzkách 16. 11. 2017 se uskuteční volby na následující 3 roky.

V souladu s ustanovením par. 167, zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů vyhlašuje Základní škola Nepomuk, okres Plzeň–jih volby do školské rady.

Volby se uskuteční tajnou volbou hlasovacími lístky. Zákonní zástupci žáků obdrží volební lístky se jmény šesti kandidátů, 3 kandidáty označí křížkem před jménem a ve vestibulu školy vhodí v den konání třídních schůzek 16. listopadu 2017 hlasovací lístek do připravené volební urny. Ti, kteří se třídních schůzek nezúčastní, mohou volební lístek do 16. listopadu 2017 poslat do školy po svém dítěti, které lístek předá třídním učitelům. Kandidáti s nejvyšším počtem preferenčních hlasů budou v následujícím tříletém volebním období zastupovat rodiče žáků.

Okresní soutěž ve florbalu

Vloženo 07.11.2017

Vážení sportovní nadšenci,

vybraní žáci z 6. – 7. tříd reprezentovali naši školu v okresní soutěži ve florbalu. V základní skupině jsme porazili týmy ze Žinkov a Merklína shodně 3:2 a z prvního místa postoupili do čtvrtfinále. Zde jsme narazili na tým Gymnázia Blovice a po ojedinělé proměněné šanci jsme bohužel odešli z tohoto zápasu poraženi. Vzhledem k předchozím výsledkům jsme obsadili celkové 5. místo v konkurenci 10 škol. Kluci odjížděli z turnaje zklamáni, ale s čistým svědomím z odvedeného výkonu. Pro další turnaje však musíme zapracovat na individuálních činnostech, které nás trochu limitovaly.

Naši školu reprezentovali:

David Fiala, Petr Flajšman, Tomáš Michálek, Ondřej švec, Adam Šmíd, Šimon Vokáč, Jan Soukup, Jan Klůs, Šimon Flandera, Jakub Balík, Matěj Záleský a Dan Boltík.

Všem florbalistům blahopřejeme k úspěchu a děkujeme za vzornou reprezentaci školy!

Kliknutím obrázek zvětšíte

Výzdoba vstupního vestibulu školy

Vloženo 29.10.2017

V rámci předmětu človek a svět práce letošní páťáci připravili to, co ke každému podzimu patří. Upravili donesené dýně a ty jsou v těchto dnech jako součást výzdoby vstupního vestibulu školy.

Kliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíteKliknutím obrázek zvětšíte

Staré pověsti české v podání Pernštejnů

Vloženo 24.10.2017

Další návštěva členů skupiny historického šermu Pernštejni z Pardubic představila formou zábavného představení nejstarší období české historie. Upravený text ze Starých pověstí českých připomněl žákům čtvrtých, pátých a šestých tříd dobu, kdy dorazila na památnou horu Říp družina s praotcem Čechem. Samozřejmě nechyběla ani známá Bivojova scénka s divokým prasetem, zaznělo i proroctví kněžny Libuše. Vtipné představení, do kterého se občas zapojili i žáci školy, bylo na závěr zaslouženě odměněno dlouhým potleskem.

Více fotografií naleznete ve fotogalerii.

Beseda se studenty gymnázia

Vloženo 24.10.2017

Doba, kdy se budou vycházející žáci rozhodovat, kam podají své přihlášky, se kvapem blíží. Zástupci středních škol představí žákům i rodičů nabídku učebních a studijních oborů při třídních schůzkách 16. listopadu. Současní studenti Gymnázia Blovice navštívili naši školu a zájemcům o studim povyprávěli o svých zkušenostech a možnostech dalšího pokračování na VOŠ a VŠ.

Čarovná Anglie 2017

Vloženo 10.10.2017

V neděli 17. 9. jsme se rozloučili s rodiči a vyjeli jsme. Cesta byla dlouhá a náročná. První čtyři hodiny bylo v autobuse velmi živo.

K večeru nám řidič pustil film Účastníci zájezdu. Udělali jsme si pohodlí a snažili se usnout. Okolo čtvrté hodiny ráno jsme se nalodili na trajekt, který jel do Doveru. Když začalo svítat, vylodili jsme se a šli jsme se podívat do Greenwich parku. První den v Anglii jsme viděli Royal Observatory Greenwich a z dálky University of Greenwich a nejvyšší stavby Londýna. Společně jsme také překročili nultý poledník. Poté jsme nastoupili na loď a vypluli po Temži k Tower Bridge a Tower of London. Obojí jsme navštívili. V St Paul´s Cathedral jsme vystoupili až na šeptající galerii. Když se začalo stmívat, zcela unavení jsme konečně dorazili do rodin.

Druhý den ráno jsme se všichni sešli u autobusu a mohli jsme vyrazit. Jeli jsme do Oxfordu a navštívili Christ Church Cathedral, kde se také natáčela část z Harryho Pottera. A poté jsme se přesunuli do Warner Bros studia, kde to bylo úžasné, protože jsme si mohli zavzpomínat na všechny filmy o Harrym a prohlédnout si všechny rekvizity. K večeru jsme po dlouhém dni nasedli do autobusu a vrátili jsme se do rodin.

Další den jsme se vydali do Stonehenge a do Salisbury, kde jsme navštívili Salisbury Cathedral a potom jsme jeli do Bath, kde jsme si mohli prohlédnout staré římské lázně.

Ve čtvrtek 21. 9. jsme jeli do muzea voskových figurín Madame Tussauds a pak jsme si prošli celý Londýn. Viděli jsme například Big Ben, London Eye, Westminster Abbey. Poté jsme měli rozchod v Oxford Street a mohli jsme si nakoupit suvenýry. Když jsme měli nakoupeno, všichni jsme se sešli v Soho Sguare Gardens a mohli jsme vyrazit k autobusu. Čekala nás náročná cesta zpět domů. Do Nepomuku jsme přijeli okolo jedné hodiny odpoledne, kde na nás netrpělivě čekali rodiče.

Závěrem bychom chtěli říci, že se nám v Anglii opravdu moc líbilo. Lidé tam byli milí a ochotní, výlet jsme si náramně užili. Také bychom chtěli poděkovat paním učitelkám, které s námi jely, za to, že to s námi celou dobu vydržely a že nám umožnily zažít tento úžasný nezapomenutelný výlet.

Třída 8.A

Výlet na Dubeč

Vloženo 09.10.2017

Vážení čtenáři,
chcete vědět proč se třída 4.B vydala na výlet na Dubeč? Statek Musilov se nachází asi 1 km od obce Klášter, kousek od památníku padlých amerických letců na Dubči. Statek se zabývá chovem hospodářských zvířat. Jízda na koni je věkově neomezená a vše záleží na domluvě. Na statku si zažijete krásné a pohodové vyjížďky na hodných valášcích. Pro ještě lepší svezení na koňském hřbetě jsou používána kvalitní westernová sedla a méně zdatní jezdci jsou voděni. Na přání si můžete koníka přivést z pastvy, vyčistit a nasedlat. Díky návštěvám mohou na statku koníkům stále přilepšovat. Jak si výlet ke koním užili žáci naší třídy se můžete dozvědět díky jejich skvělým příspěvkům.

Mgr. Jana Berkovcová

V úterý jsme se neučili a šli jsme celá třída pěšky na výlet na statek Musilov. Je to samota u obce Klášter. Statek je rodičů naší spolužačky Terky Musilové. Na statku mají koně, ovce a slepice. Mohli jsme se vozit na koních. Jezdil jsem v sedle na valáškovi. Potom jsme s Terkou hráli piškvorky. Posvačili jsme ještě na Dubči a vyrazili zpět do školy. Po cestě nám spolužák Sebík ukazoval místa, kde se nachází "kešky" v Klášteře a pod Zelenou horou. Jednu jsem našel a podepsal jsem se tam. Výlet se mi moc líbil.

Václav Kotěšovec

Dne 26.9. jsme šli na Dubeč s naší třídou 4.B. Užila jsem si cestu tam i zpátky. Měli tam tři koně, kteří se jmenovali Alf, Boris a Grandis. Mohli jsme se dokonce svézt. Já jsem jezdila celkem třikrát. Koníci byli moc hodní a klidní a mohli jsme jim dát i jablíčko. Bylo to opravdu skvělé a moc se těším, až tam půjdeme znovu.

Tereza Staňková

Dne 26. září jsme sešli celá třída v šatně a udělali si výlet na Dubeč. Na tento výlet jsem se moc těšila, protože to byl výlet za našimi koníky. Mě to napadlo o prázdninách, když jsme si koně přivezli ,že by se celá naše třída na ně mohla podívat. A konečně jsem se dočkala. Vyšli jsme v osm hodin a došli až do Kláštera, kde jsme přešli lávku a šli kus do kopce až na Dubeč. Tam na nás čekala maminka s našimi koníky. Všichni si koníky hladili a někdo je i krmil. Potom maminka koníky vodila, aby se mohly děti svézt. Povozit se chtěl skoro každý. Někdo se vozil dvakrát i třikrát. Tak maminka všechny tři koníky prostřídala. Děti, co zrovna nejezdily, hrály různé hry. Zpátky jsme šli stejnou cestou, podívali jsme se na "kešky" v Klášteře a do školy jsme se vrátili na oběd. Bylo to moc hezké.

Tereza Musilová

DUBEČ (píseň)

Cesta byla dlouhá, místy do vršku,
padla na nás únava, tak jsme dali sváču,
už tam chceme být, konečně být, být,
konečně jsme tam, tam.
Koníčky jsme viděli, jejich jména poznali,
pak jsme se na nich projeli,
někdo jednou, někdo dvakrát,
někdo třikrát, někdo vůbec.
Tak zase někdy příště,

25 26 27 28 29 30 31

Vybraný citát

Čínské přísloví:

Řekni mi a já zapomenu, ukaž mi a já si zapamatuji, nech mne to udělat a já pochopím.